Levensgrote Barbie-wereldattractie start zomer 2022
Deze zomer komt er een meeslepende attractie World of Barbie, waar je letterlijk een Barbie-meisje, of -jongen, in de Barbie-wereld kunt zijn.
Mattel Inc. en Kilburn Live hebben de handen ineengeslagen om Barbie's wereld tot leven te brengen zodat je je kinderfantasieën kunt beleven.
Bezoekers krijgen niet alleen de kans om een levensgroot Barbie's Droomhuis binnen te gaan, maar fans krijgen ook de kans om plaats te nemen op de bestuurdersstoel van Barbie's kampeerwagen die ontworpen is door West Coast Customs en voorzien is van een hangmat en andere verborgen schatten in de verschillende compartimenten van de wagen.
Ook is er een modestudio waar Barbieliefhebbers kunnen poseren in een van de zes oversized Barbie-poppendozen en een tv-studio waar fans "De Barbie Show" kunnen presenteren en voor verschillende achtergronden als nieuwsanker kunnen spelen en zelfs een weerbericht kunnen geven.
Er komt zelfs een ruimtevaartcentrum waar bezoekers kunnen doen alsof ze door de ruimte razen en kunnen genieten van het gesimuleerde uitzicht op sterrenstelsels ver, ver weg.
Bezoekers krijgen ook de kans om deel te nemen aan een café met Barbie-thema en een tentoonstelling over de geschiedenis van Barbie.
"We werden gevraagd om Barbie's playset tot leven te brengen. Wie kan nee zeggen tegen die kans?", zegt Kilburn CEO Mark Manuel. "Barbie is vandaag nog even relevant als toen ze 63 jaar geleden voor het eerst aan de wereld werd voorgesteld, zo niet meer. Ik heb mijn dochter in haar wereld zien leven en spelen, en ik geloof dat het haar scherpe en levendige verbeelding heeft helpen vormen, net zoals het voor miljoenen andere opgroeiende kinderen heeft gedaan. Er waren dus een heleboel redenen waarom we dit goed moesten doen.
De Wereld van Barbie zal deze zomer van start gaan in Toronto, Canada en kaartjes in de voorverkoop zijn vanaf 3 mei te koop, aldus een nieuwsbericht van Kilburn Live. De algemene kaartverkoop begint op 21 mei.
Maak je geen zorgen, inwoners van de VS zullen ook een kans krijgen om de levensgrote wereld van Barbie te ervaren, want de attractie zal na Toronto zijn weg vinden naar New York, Chicago, Houston, Los Angeles en nog veel meer steden.
"Doorheen haar geschiedenis en talrijke carrières heeft Barbie een wereld van grenzeloze mogelijkheden vertegenwoordigd," zegt Julie Freeland, Senior Director of Location Based Entertainment bij Mattel. "Met deze prachtig ontworpen attractie wilden we opzettelijk een opwindende ervaring bieden die jongere fans het gevoel zou geven dat ze alles kunnen doen en alles kunnen zijn. En voor degenen die met Barbie zijn opgegroeid, wilden we een beetje nostalgie opwekken, deze fans een kans geven om een stap terug te doen, zichzelf opnieuw uit te vinden, al was het maar voor een middag, en een dag in het Droomleven door te brengen!"